Aquesta setmana se’ns ha fet saber que la Vallesana ha patit una pèrdua d’uns 12 mil viatgers durant l’any 2010. El regidor de Mobilitat i Transport fa saber que la crisi ha afectat aquest decreixement, però que en cap cas és imputable al canvi de traçat de la línia. Des de l’Altraveu, la qüestió del transport públic ens sembla clau per al nostre model de municipi, i creiem que no és admissible que es parli de la pèrdua de viatgers dient que és a causa de la crisi. Si bé és cert que a causa de la situació econòmica pot haver-hi menys desplaçaments de treballadors cap al polígon industrial, també ho és que en un context d’encariment del petroli i de problemes viaris importants, l’opció del transport públic hauria d’augmentar i no disminuir; hauria de ser la primera opció dels ciutadans en desplaçar-se, i no l’última. I perquè això passi també hi ha d’haver una voluntat real de foment del transport públic per part de les administracions. El gran problema és la circulació de la carretera i els eventuals embussos que a cops retarden mínimament els horaris. Aquest problema pot solucionar-se amb el desdoblament destinat únicament a carril bus i alta ocupació, com va demanar tot el consistori en ple. Si finalment es lluita per això, es demostrarà que existeix una voluntat que el transport públic sigui una prioritat en matèria de mobilitat.
Des de L’Altraveu hem denunciat des de fa temps les greus deficiències que patim en qüestions de comunicació viària amb autobús amb els pobles i ciutats de l’entorn, així com els problemes d’accessibilitat en algunes de les parades o amb les rampes dels vehicles, la manca d’informació de la línia i dels altres mitjans que connecten amb les parades de la línia (com poden ser els horaris de trens o les línies de bus de Sabadell o altres municipis). No hi ha un servei directe a Terrassa, l’altra gran ciutat del Vallès, i el servei amb Sabadell pot millorar si s’hi aposta des del consistori. Aquesta no és la política de sostenibilitat i millora en la mobilitat que sovint se’ns fa creure. Fins que no arribi el tren a Castellar, s’hauria de fer els màxims esforços per prioritzar les necessitats de comunicació amb Sabadell i Terrassa i no fer l’habitual política “de paperera” d’anar agafant del cistell una solució provisional cada vegada que sorgeix un problema.
*L'accés a la parada des de Can Carner incompleix el codi d'accessibilitat: Decret 135/1995 i l’Ordre VIV 561/2010 .
Veure document annex
Des de L’Altraveu hem denunciat des de fa temps les greus deficiències que patim en qüestions de comunicació viària amb autobús amb els pobles i ciutats de l’entorn, així com els problemes d’accessibilitat en algunes de les parades o amb les rampes dels vehicles, la manca d’informació de la línia i dels altres mitjans que connecten amb les parades de la línia (com poden ser els horaris de trens o les línies de bus de Sabadell o altres municipis). No hi ha un servei directe a Terrassa, l’altra gran ciutat del Vallès, i el servei amb Sabadell pot millorar si s’hi aposta des del consistori. Aquesta no és la política de sostenibilitat i millora en la mobilitat que sovint se’ns fa creure. Fins que no arribi el tren a Castellar, s’hauria de fer els màxims esforços per prioritzar les necessitats de comunicació amb Sabadell i Terrassa i no fer l’habitual política “de paperera” d’anar agafant del cistell una solució provisional cada vegada que sorgeix un problema.
*L'accés a la parada des de Can Carner incompleix el codi d'accessibilitat: Decret 135/1995 i l’Ordre VIV 561/2010 .
Veure document annex
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada