El divendres 24 de setembre, la sala petita de l'Auditori Miquel Pont, va acollir l'acte informatiu de la Campanya Contra el Quart Cinturó del que actualment l'Estudi Informatiu (EI), fet pel Ministerio de Fomento, està a informació pública fins el 9 d'octubre de 2010.
Jordi Recordà, president de Castellar Sostenible va presentar l'acte i va argumentar la oposició a la construcció d'aquesta carretera proposant un canvi en el model de mobilitat on el vehicle privat no sigui el prioritari. Va esmentar a més que l'EI de Fomento, que ha trigat 8 anys a veure la llum, no compleix amb les normatives ambientals actualment en vigor aprovades des de l'any 2005. També s'obvia la llei de la protecció del paisatge, el Pla Territorial, aspectes de contaminació atmosfèrica i de contaminació acústica. Per últim, no té en consideració la normativa del procediment administratiu per fer l'Estudi d'Impacte Ambiental. Les deficiències són tan importants que el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya ha presentat al·legacions per tots aquests aspectes. Jordi Recordà preguntava si han de ser les ONG qui exerceixin el control del que fa l'administració per que hi ha molta normativa per protegir el medi ambient, però la mateixa administració que l'aprova no la compleix.
Seguidament es va projectar "UN PAIS DEMPEUS", un documental que proposa un debat social al voltant de la nova cultura democràtica. Una forma de fer política que, partint dels valors, potencii la participació ciutadana i del teixit social en la definició de les polítiques territorials i d'obres públiques a Catalunya. En l'acte van ser presents els directors i productors del documental; Mariela Acija, Jordi Oriola i en Juanjo Moreno que van explicar l'origen del projecte.
En el debat sobre el Quart Cinturó, guiat per Maties Serracant, es va exposar el projecte que actualment hi ha sobre la taula i els motius pels que la Campanya Contra el Quart Cinturó s'hi continua oposant. En el cas de Castellar va fer esment a l'afectació que suposa per l'entorn de la zona de Togores, que quedarà arrasada. Del projecte, va comentar que de l'estudi de mobilitat (deficient doncs de les 45.000 enquestes més del 90% s'han fet en 2 punts, els peatges de la Roca i Martorell) indica que només un 6% de vehicles utilitzarien aquesta via per travessar l'àrea metropolitana. Per tant la major part de la mobilitat que podria acollir aquesta via seria metropolitana, el que no justifica un projecte que probablement costarà més de mil milions d'euros. Sembla més assenyada l'alternativa de potenciació conjunta del transport públic amb l'adequació i condicionament de vies actualment existents que podrien absorbir part del trànsit de l'AP7 descongestionant-la.
Finalment es va informar que la CCQC estan recollint signatures i que el proper dia 3 d'octubre es farà una manifestació a Sabadell per expressar el desacord amb aquest projecte.
Tota la informació relativa a la Campanya Contra el Quart Cinturó la podeu veure a: http://ccqc.pangea.org/cinturo.htm
Un país dempeus. Per una nova cultura democràtica
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada