Les campanyes de recollida d’aliments, en realitat és un esforç més que es demana a la ciutadania per ajudar moltes famílies amb greus problemes econòmics. L’administració per la seva part redueix les dotacions econòmiques per a projectes socials i no paga a les entitats del tercer sector, les que s’enfronten dia a dia amb els problemes dels més necessitats. Així i tot, totes les administracions manifesten als quatre vents, sense que la cara se’ls enrogeixi de vergonya, que els pressupostos que presenten són els més socials que han fet mai. Sols cal comparar el que dediquen a pagar interessos i el que dediquen a despeses socials, i veurem que en els darrers anys, la primera partida ha augmentat i la segona ha disminuït. Per les administracions, totes elles, hi ha coses sagrades (pagar els interessos) i n’hi ha que no ho són gens (complir amb els més desafavorits). Espanya és el país de l’OCDE en que la renda disponible durant la crisi, és a dir el poder adquisitiu dels rics i dels pobres, s’ha distanciat més, per sobre de Itàlia i de Grècia.
Amb el titular “Superar les 4 tones de l’any passat” es va iniciar una nova campanya de recollida d’aliments a Castellar. De campanyes com aquesta el que podem concloure és que la ciutadania manté un elevat nivell de compromís i solidaritat amb les persones empobrides per una disbauxa econòmica deguda a la mala gestió dels fons públics.
Per fer front al problema de forma eficient, cal en primer lloc identificar el nombre de famílies que necessiten ajut a Castellar, i treballar a fons per que tothom tingui cobertes les primeres necessitats: habitatge, menjar, higiene, medicaments...
Cal també fer un pas endavant i exigir que els grans supermercats del municipi, aquells a qui comprem el menjar que donem en campanyes de recollida d’aliment, no llencin cada dia tones de menjar que en molts casos podrien ser útils. Es llença menjar que per la data de caducitat ja no es pot vendre malgrat que està en condicions de ser consumit.
S’han superat les quatre tones d’aliments recollits respecte l’any passat, però també esperem que les administracions siguin més útils als ciutadans i que negociïn i exigeixin canvis en la forma d’actuar dels supermercats del nostre municipi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada