Arran d’aquesta supressió, la parada de bus més propera queda ara a 1 km de l’eliminada a la benzinera del Pla de la Bruguera i a 1,8 km de la que hi havia a tocar de la fàbrica de la Sony. Això significa que centenars de treballadors que feien servir l’autobús s’han trobat, d’un dia per l’altre, que han de caminar de 10 a 30 minuts més en cada trajecte per accedir al seu lloc de treball. Oficialment, es tracta d’una supressió provisional, fins a la construcció d’una rotonda i d’un pas de vianants, però no es dóna cap data per al seu restabliment.
El motiu al·legat pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) és el risc que tenen els usuaris del transport públic en el moment en què han de creuar la carretera. És la típica resposta del refranyer: “mort el gos, morta la ràbia”. Amb la seva saviesa, PTOP ens ha mostrat com és de fàcil eliminar el risc!
És del tot evident que aquest greu error incentivarà l’ús del vehicle privat i empitjorarà la qualitat de vida de nombroses persones, més encara d’aquelles que no tenen vehicle propi. En definitiva, així és com es lluita a favor de la mobilitat sostenible i responsable? És així és com volem ser europeus? On queda “la revolució dels petits gestos” amb què s’omple la boca la Generalitat?
Tant des de l’associació Promoció del Transport Públic com des d’ecomovilidad.net Barcelona lamentem profundament aquesta decisió i reclamem la reobertura immediata de les parades eliminades, al mateix temps que exigim que PTOP, com a titular de la via, emprengui de forma immediata les accions necessàries per garantir la seguretat dels usuaris del transport públic, tot instal·lant qualsevol dels dispositius convencionals que existeixen per a aquestes situacions (semàfors per a vianants o altres sistemes) per tal que es pugui creuar la carretera sense risc.
A més, considerem especialment greu que la supressió d’aquestes dues parades s’hagi dut a terme durant el mes d’agost, quan molts dels treballadors que les utilitzen habitualment són de vacances, de manera que no han estat informats adequadament sobre la decisió presa i quan tornin a la feina al setembre es trobaran que els han deixat sense cap alternativa raonable per arribar-hi en transport públic. Restablir el servei a les parades d’aquests polígons només quan existeixi una rotonda i un pas de vianants és del tot injustificable, ja que les obres per a la seva construcció no només no han començat, sinó que no ho faran, com reconeix PTOP, almenys fins a la tardor.
Fa molts anys que aquestes parades d’autobús donen servei als treballadors dels polígons Can Carner i Pla de la Bruguera de Castellar, i des de fa temps es denuncia aquesta inseguretat. No pot ser que la resposta sigui ara l’eliminació d’un consolidat servei de transport públic en una zona amb una elevada mobilitat laboral.
Llegir també: Promoció del Transport Públic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada