dimarts, 27 d’abril del 2010

Aparcament públic en sòl privat?

Estat inicial

A principis d'any, l'ajuntament va anunciar que habilitaria un nou aparcament per a 40 cotxes al carrer Girona amb cantonada Pare Borrell en un terreny de propietat privada argumentant que en aquella zona hi havia molts habitatges que no disposaven d'aparcament propi. L’ajuntament va acordar amb els propietaris del terreny satisfer 10.000 euros/any en concepte de lloguer, a més de pagar les obres d’adequació amb diners del FEIL, per un valor de 18.000€ (tallar dos arbres, retirada dels ciments d’una grua, enderroc de paret, senyalització, asfaltat...). Les obres les va realitzar el mateix propietari del terreny, constructor, encara que la mateixa setmana que es va obrir l'aparcament, va ploure, deixant-lo temporalment fora de servei per l'acumulació de fang.

Des de l’assemblea de L’Altraveu demanem que es facin públics els estudis que justifiquen la necessitat d’aquest aparcament i que s’expliqui a la ciutadania els acords amb els propietaris del terreny. El pàrquing és útil per a 27 cotxes i no per a 40 com s'havia anunciat, fet que representa un cost per a tots els castellarencs de 1.037 euros/cotxe a l’any. En època de crisi, i sense tenir clara la necessitat d’aquest aparcament, creiem que l’Ajuntament no hauria de destinar diners per donar facilitats al vehicle privat per sobre de la promoció del transport públic o d’altres mitjans de transport, molt més sostenibles, econòmics i universals.

En aquest sentit L'Altraveu, ha presentat al ple diverses mocions per promocionar la mobilitat en bicicleta en el nostre municipi o de millores en l’ús i informació del transport públic. Un cop s'han aprovat les mocions (algunes d'elles per unanimitat) L'Altraveu vetlla pel seu compliment preguntant sovint al ple i a la taula de mobilitat sobre el desenvolupament d’aquestes. La resposta ha estat invariablement que les mesures adients per complir les mocions s’aplicaran a partir del pla de mobilitat que està fent la Diputació, que sembla que està costant bastant de fer. Si els aparcaments de cotxes es contemplen en el pla de mobilitat, com és que sense que aquest pla estigui aprovat es fan actuacions com la que esmentem, i moltes d’altres que ja s’han fet en matèria de mobilitat? Les justificacions dels projectes que es tiren endavant han de ser coherents amb una línia d'actuació a més llarg termini.


Estat actual

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
Jo visc al carrer Girona i us puc dir que, d’uns anys ençà, el nombre de cotxes en aquella zona ha augmentat molt (evidentment, correlacionat amb l’increment d’habitatges i gent nouvinguda). Els caps de setmana, degut als diferents restaurants del carrer Lleida, l’increment de cotxes encara es fa més palès.
En aquest sentit, penso que és necessària una zona on poder aparcar. Pel que fa a potenciar l’ús de la bicicleta, cal tenir en compte que molts cotxes pertanyen a persones que treballen a fora o que vénen de la rodalia els caps de setmana. L’increment en l’ús de bicicletes, doncs, faria reduir poc el parc automobilístic perquè en aquest cas no són mitjans substituts, tot i que la iniciativa em sembla molt bé.

Una salutació

Carles Sanosa
http://elcafelitus.blogspot.com

laltraveu@gmail.com ha dit...

Gràcies Carles per la teva aportació. Des de l'Altraveu no qüestionem la necessitat que pugui haver aparcament en la zona, sinó els diners que està costant a tots els castellarencs aquest aparcament concret ubicat en terreny privat. Des de l'Altraveu considerem que la gestió dels recursos municipals ha d'anar destinada a prioritzar polítiques que beneficïn la majoria de la població. És en aquest sentit que creiem que la promoció de la bicicleta, però sobretot la millora i l'eficiència del transport públic han de ser objectius prioritaris per a qualsevol administració, ja que són mitjans de transport molt més accessibles i sostenibles per a la ciutadania.
També discutim que aquest aparcament s'hagi pensat fora d'un Pla de Mobilitat més ambiciós que contempli no només les necessitats d'una sola zona i d'un sol mitjà de transport, sinó que englobi totes les necessitats de mobilitat del municipi i de la ciutadania.
Per a qualsevol altre dubte o per seguir participant del debat, pots assistir a les comissions temàtiques obertes que realitzem periòdicament o al nostre correu laltraveu@gmail.com.
Esperem haver aclarit una mica més el nostre escrit.

Esther ha dit...

És curiós que aquest aparcament públic en sòl privat està just al costat del restaurant on el PSC fa els homenatges als seus militants.

http://www.facebook.com/topic.php?uid=27650517261&topic=6797