dijous, 20 de desembre del 2012

Pensant amb el Castellar dels propers 15 anys

Proporta alternativa traçat del tren a Castellar.
Més informació a Plataforma Tren Castellar: http://trencc.blogspot.com.es/
 Dimarts passat es va aprovar en el ple municipal l’Avanç Pla del POUM (Pla d’ordenació municipal). Aquest és un projecte que s’ha treballat des de fa més d’un any i en el qual l’Altraveu ha participat en totes les comissions informatives i de treball.

Des de L’Altraveu considerem que la revisió del Pla General de la Vila mereix ser explicada amb claredat i amb detall, atès que és un dels punts forts de decisió municipal. Amagat per la terminologia difícil d’un pla d’ordenació municipal, (POUM) es presenta el full de ruta de com volem el Castellar dels propers 10/15 anys.

Un dels aspecte més a tenir en compte és que planteja la contenció urbanística i no amplia la taca urbana. Es prioritza la ciutat densa contra la ciutat dispersa, es tendeix a equilibrar el model plurifamiliar d’habitatge respecte a l’unifamiliar. El pla té la voluntat de fer actuacions en la línia que va dir L'Altraveu en la nostra proposta d'habitatge i que ara es recullen com el criteri raonable i sostenible.

Trobem positiu el replantejament que enguany fa de les ARE l’equip de govern, ja que caldria recordar com es van aprovar amb el transfuga, i que l’Altraveu en va fer propostes les quals el temps ens ha donat la raó. També estem d’acord amb la revalorització dels espais, en el tractament que es fa dels sistemes d’espais lliures, amb l’obertura de Castellar al riu i en la recuperació i restauració del Ripoll.

Hi ha d’altres aspectes, però que ens semblen millorables, que ens plantegen dubtes i que es podrien haver tingut en compte. Els més importants són que no incorpora el traçat alternatiu del tren defensat per la Plataforma TCC. Pensem que el Pla ha de quedar suficientment obert perquè hi tingui cabuda qualsevol canvi en el traçat d’aquesta infraestructura ferroviària. A més, l’entrada per la carretera de Terrassa és un punt conflictiu no resolt, i tot i que no ens hi oposem, no ens agrada el projecte del vial de Can Barba.

En quan a habitatge, la zona Molcasa planteja un potencial urbanitzable molt gran que d'entrada ens planteja dubtes a l'espera de com es vol plantejar definitivament. En canvi, el Pla ja reconeix d'entrada que no es pot complir la llei en Habitatge protegit. Hi ha un dèficit de 681 habitatges HPO i L’Altraveu ha realitzat diverses propostes, les quals algunes han estat recollides en el document d’Avanç. En l’aspecte d’activitat econòmica no dóna solució a què es farà amb el polígon de Can Bages. La solució no pot passar en que s’activi de nou l’activitat econòmica. Finalment, també hem de tenir en compte que s’ha de trobar una solució per el problema del Rieral, on hi ha un assentament urbà en risc, en un terreny qualificat de no urbanitzable.



Des de l’Altraveu hem intentat realitzar una tasca constructiva que pensem que s’ha traduït amb un model de planificació que té la voluntat de fer actuacions en la línia que vam dir en la nostra proposta d'habitatge i que ara es recullen com a criteri raonable i sostenible.

Més informació a Propostes Urbanes de l'Altraveu: http://laltraveurbanisme.blogspot.com/