dimarts, 7 de setembre del 2010

Models de comunicació

Castellar no ha estat un poble modèlic pel que fa a publicacions dotades de pluralitat engegades des de l’administració local. Si bé la manca d’objectivitat en el tractament de notícies sempre ha estat vist com quelcom normal cal seguir exigint imparcialitat en els mitjans que paguem entre tots. Ara per ara l’ajuntament de Castellar finança el cost de la Ràdio municipal i el de l’Actual, que és el projecte que s’engegà fa dos anys amb el govern socialista, després del traspàs del Casa de la Vila.
El nou setmanari es presentava com un mitjà amb el qual es reduïen costos respecte al que s’havia estat invertint en els temps de CiU i ERC. L’estalvi ha anat explicant-se al llarg del mandat socialista a base de comparar dades respecte altres anys. Ara bé, les dades no són del tot positives. L’Actual va començar-se a publicar el febrer del 2008. A final d’any la recaptació en publicitat era d’uns 28.000 euros, xifra molt inferior al conveni que l’ajuntament havia signat amb Diguescom fixada en 66.000 euros/any. L’any 2009 es preveien 38.000 euros, expectants d’una xifra que podria augmentar fins a 72.000 euros. Quin era el fonament per fer aquest supòsit?Finalment, Diguescom no ha complert amb el que subscrivia el seu contracte i deixa de ser l’empresa gestionadora de la publicitat del setmanari. Això, a banda d’evidenciar la mala gestió per part de l’empresa indica que el projecte en si no és rendible tal i com està plantejat. El setmanari s’ha projectat per sobre de les possibilitats. Des de L’Altraveu ja vam posar sobre la taula l’opció de fer-lo pagar simbòlicament, una manera alhora de prendre el pols del lector envers la publicació i d’alleugerir el pes que suposa la publicació per al consistori.
Hauríem de pensar quins són els termes per a la futura concessió de la publicitat de l’empresa. Cal també un debat més profund. És l’Actual veritablement un negoci tan rodó?


1 comentari:

Arcadi ha dit...

ara entenc lo de "amor de madre"