divendres, 23 de gener del 2009

Volem accedir al transport públic amb seguretat


Continuen les situacions de perill a la B-124 quan les treballadores i treballadors dels polígons han de creuar la carretera per agafar l’autobús.

El 29 de gener d'enguany, farà un any que en el Ple municipal es va aprovar per unanimitat "iniciar el procediment necessari per què, sense dilacions, els serveis tècnics municipals estudiïn possibles alternatives que donin solució, el més immediat possible, a la travessia de la carretera B-124" a la zona de les parades pròximes a la zona industrial, és a dir fer un pas segur per als que van a treballar amb transport públic. Ja n'hem parlat d'altres vegades i no ens en cansarem fins que no s'hi posi una solució i esperem que sigui abans que hi hagi alguna desgràcia.

Segons el Govern local, la solució és complicada per que no tenim competències per poder actuar en aquell punt de la carretera i segurament tenen raó, potser l’Ajuntament no té competències, però les dificultats i el perill que corren les persones que cada dia van a treballar per utilitzar la línia d'autobús evidentment ens incumbeix, la mostra és que es va aprovar en un Ple municipal i per unanimitat, posar-hi solució.

La problemàtica però va més enllà, el Govern municipal no només està obviant un tema aprovat al Ple i que vetlla per la seguretat ciutadana, si no que estant incomplint també la Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, publicada al DOGC num. 3913 de 27/6/2003 que diu clarament en un dels seus articles (3/a):

Els objectius que han de satisfer les polítiques de mobilitat que s'apliquin a Catalunya són:
a) Integrar les polítiques de desenvolupament urbà i econòmic i les polítiques de mobilitat de manera que es minimitzin els desplaçaments habituals i es garanteixi plenament l'accessibilitat als centres de treball, a les residències i als punts d'interès cultural, social, sanitari, formatiu o lúdic, amb el mínim impacte ambiental possible i de la manera més segura possible.


No hi ha més excuses, ni tan sols caldria haver de recórrer a una llei, estem parlant d’un tema obvi. El dia que en aquell punt hi passi alguna desgràcia serà per la manca de voluntat i sensibilitat política en un tema social i de mobilitat que afecta cada dia a un nombre important d'usuaris de l'únic mitjà de transport públic que tenim al municipi.


És una llàstima que amb els diners que han plogut del Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) no s'hagi contemplat res referent a aquest tema, i és que no té més complexitat que senyalitzar bé la zona i posar un semàfor amb polsador, i si no, fer-hi un pont. El que sigui, excepte deixar que un bon nombre de persones s’hagin de jugar la vida cada dia per agafar l’autobús. Ho va acordar el Ple, i hi ha una llei que ho exigeix.