dimarts, 8 d’abril del 2008

Fomentar i millorar el transport públic a Castellar

El grup municipal L’Altraveu, fent-se ressò de les queixes rebudes de part d’alguns usuaris habituals de l’autobús, ha proposat al Ple de l’Ajuntament de Castellar del Vallès l’adopció d’una sèrie de mesures per millorar el transport públic ja que considerem que aquesta ha de ser una de les prioritats de tota administració pública. A Castellar l'únic mitjà de transport públic que tenim és l’autobús, per tant és imprescindible que sigui accessible, eficaç i eficient.
El Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana contempla tota una sèrie d’actuacions (moltes d'elles tenen a veure amb la informació) per millorar progressivament la xarxa de transport de superfície. Aquestes en un futur no molt llunyà seran de caràcter obligatori. En aquest procés s’inclouen mesures de fàcil aplicació que millorarien la qualitat del servei i que és d’urgència que s’implementin a Castellar.

Constatem que:
  • En els autobusos de Castellar tot i que s'ha millorat l'accessibilitat, encara n’hi ha que no estan adaptats, dificultant l’accés a persones amb mobilitat reduïda o cotxets.
  • Hi ha algunes marquesines que no estan il·luminades durant la nit, i algunes parades no tenen marquesines.
  • L’autobús que fa el servei nocturn només té parada a la Plaça Calissó, fent que persones que viuen lluny del centre hagin de tornar a casa caminant.
  • La informació dels serveis de transport, que és un element fonamental per als i les usuàries, és molt deficient sobretot a les parades.

L’Altraveu ha proposat al Ple:

  1. Que tots els autobusos públics que donin servei al municipi estiguin adapatats a la utilització de persones amb mobilitat reduïda.
  2. Que totes les parades tinguin marquesines i que aquestes estiguin il.luminades durant la nit de la manera més eficient i sostenible.
  3. Que l’autobús que fa el servei nocturn faci el mateix recorregut que els autobusos diurns, efectuant totes les parades.
  4. Que totes les parades del trajecte disposin de diversos elements que orientin i facilitin el viatge, com ara: horaris, telèfon d’atenció als passatgers, plànols amb les parades, pantalles electròniques d’informació, coordinació de la informació amb els municipis veïns, preu del bitllet i que tots els canals d’informació tinguin en compte les persones amb necessitats especials.

Creiem que la implementació de les mesures contemplades a l’apartat 1, 2, 3 i part de la 4 (donar informació en paper i a les marquesines) s’han de dur a terme immediatament, en un termini màxim de tres mesos. Per a les mesures que tenen a veure amb les pantalles electròniques es podria considerar un marge de temps de sis mesos.