dimarts, 29 d’abril del 2008

Can Bages no convé a Castellar

Sembla com si tots donéssim el polígon de Can Bages per un fet dat i beneït, però el polígon encara no està construït i per tant, amb voluntat política es pot aturar.
El govern municipal va aprovar definitivament el projecte d'urbanització el 5 de novembre de 2007, sense que s'hagi fet cap estudi d’impacte ambiental, ni estudis independents sobre la mobilitat que generarà, sobre els recursos hídrics necessaris i l’afectació en els existents, sobre d'emissions de CO2, etc... com és possible? Fer aquests estudis és la millor forma d’enfrontar-se als problemes que es generaran. No hem de fer el mateix que en les dues darreres legislatures, és a dir tirar pel dret i no preveure en el futur. Si actuem així ens passarà com amb les escoles, que per manca de previsió no tenim on ubicar-les. No ho podem deixar tot en mans de l’especulació urbanística. De fet, les empreses (Greco-Tiferca) que han fet les obres de la Plaça Major, són propietàries de part de les parcel·les de Can Bages, són les que urbanitzaran aquest polígon, faran un negoci rodó amb els pisos de la Plaça Major, que no compleixen les ordenances municipals, i son les que tenen la concessió del pàrking per 50 anys. Vaja un negoci rodó, però no pas per al nostre poble.
A més, en relació al projecte de Can Bages, diversos estudis fets per experts ecòlegs i geògrafs han mostrat que aquest espai és bàsic per no trencar la continuïtat dels espais naturals que hi ha entre La Selva i el Penedès. Si escanyem Can Bages i no potenciem el seu paper com a corredor biològic, l’efecte sobre la biodiversitat de la zona i per tant sobre el medi ambient que ens envolta serà molt greu.
D’entre les incongruències del projecte, té una importància especial la connexió a la xarxa Ter-Llobregat per proveir el polígon d'aigua. La connexió té un cost aproximat de 5 milions d’euros (uns 800 milions de pessetes). Amb aquest dineral, quantes mesures d’estalvi d’aigua es podrien dur a terme? Quin futur volem, l’increment de les nostres despeses d’aigua sense importar que vinguin de conques deficitàries com la del Ter, o volem una població responsable, que estalviï i que sigui liderada per una administració municipal plenament conscient del problema. Nosaltres apostem per la segona opció.
També cal dir que l’únic estudi de mobilitat presentat per part dels promotors del projecte de Can Bages no s’ajusta als criteris de l’Estudi d’Avaluació de la Mobilitat Generada (Decret 344/2006), i la poca informació que aporta té greus deficiències en els càlculs.
Després de tot el que hem exposat, per nosaltres és clar que Can Bages no ens convé. Quins són els beneficis que n'obtindrem? Més cotxes, més pol·lució, malbaratament d'aigua, pèrdua de biodiversitat...
La Plataforma Aturem Can Bages està recollint signatures al web www.aturemcanbages.org, per demostrar que Can Bages no ens convé.

1 comentari:

Anònim ha dit...

És una pena. El poble va voler un ajuntament on s'hagués de negociar i pactar. Això està traïnt la voluntat popular.